Tarlós: egyeztetés a BKV-ról, KRESZ-vizsga a bringásoknak

Oszd meg másokkal!

Desktop
Tarlós István (fotó: Soós Lajos - MTI)
Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatóján bejelentette: december 21-én egyeztet Orbán Viktor miniszterelnökkel a BKV hosszú távú finanszírozásáról, továbbá más fontos fővárosi kérdésekről.

A főpolgármester ezúttal is hangsúlyozta, hogy az agglomerációs közlekedés biztosítására nincs törvényi kötelezettsége a fővárosnak, ezért állami támogatást sem kapnak ezen kiadásaikra. A főpolgármester kérdésre válaszolva reális alternatívának nevezte, az agglomerációs közlekedés leállítását abban az esetben, ha annak finanszírozásáról nem születik megállapodás. 

Tarlós István szerint ennek tudatában az eddigi 24 milliárd forintos állami feladattámogatás is kevésnek bizonyult, a kabinet jelenlegi szándéka alapján pedig ez az összeg jövőre 6 milliárd forinttal, a következető két évben pedig további 3-3 milliárd forinttal csökkenne. Közölte, hivatalos levélben is eljuttatták a Miniszterelnökségre a BKV állami átadására vonatkozó, korábban ismertetett javaslatukat.

A főpolgármester kitért arra is, hogy a 4-es metró végleges használatbavételi engedélyének elkészültével, várhatóan január elejétől végleg megszűntetik a metróvonallal párhuzamosan közlekedő felszíni járatokat, ami 1,3 milliárd forintos megtakarítást jelent.

Csütörtökön megjelent sajtóhírekre reagálva Tarlós megerősítette, a városvezetés nem tervezi a Lánchíd egyirányúsítását, továbbá a pesti alsó rakpart közúti forgalmának lezárását.

A dugódíjról szólva kijelentette, legkorábban 2017-ben lehetséges a bevezetése, a főváros lehetséges bevételei pedig 2 milliárd forinttól legfeljebb 10-15 milliárd forintig terjedhetnek. Ezúttal is aláhúzta, hogy a dugódíj bevezetésére az előző városvezetés tett ígéretet Brüsszelnek, jelenleg pedig még törvény tiltja a bevezetését.

A főpolgármester a Balázs Mór Terv részleges módosításának szándékát is bejelentette, miután a város 2030-ig szóló fejlesztési koncepcióját közlekedési szakértők „szélsőségesen tömegközlekedés orientáltként” jellemezték. Az erről szóló tanulmányból idézve Tarlós István példaként említette a nagykörút villamosainak elsőbbséget biztosító forgalomszervezési gyakorlatot.    

Bejelentette továbbá, a ciklus végén kezdeményezni fogja a kerékpárosok kötelező KRESZ-vizsgáztatását abban az esetben, ha továbbra is következetesen figyelmen kívül hagyják a piros lámpákat. Tájékoztatása alapján ugyanis 10 kerékpárosból 8 nincs tekintettel a tilos jelzésre. Tarlós István kérdésekre válaszolva kijelentette, nem kívánja igazságtalanul háttérbe szorítani a kerékpáros közlekedést, ugyanakkor szerinte a kerékpáros kultúra az infrastruktúránál is nagyobb fejlesztésre szorul.    

A főpolgármester által idézett tanulmány emellett több buszsáv esetében felülvizsgálni javasolja a kerékpáros közlekedést, mivel a készítők szerint az – elsősorban a belvárosban – jelentősen lassítja a tömegközlekedést.    

Tarlós a fővárosi futóversenyeket érintő rendeletmódosítást is kilátásba helyezett. Ennek alapján a városvezetés későbbi mérlegelése szerint a Budapest centrumában megrendezett évenkénti hat nagy rendezvényből akár már jövőre is legfeljebb csak hármat rendezhetnek meg.

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?