Tízegynéhány év, és teljesen megváltozik Budapest közlekedése

Oszd meg másokkal!

Desktop
A kép csak illusztráció, forrás:lagenziaviaggi.it
A kép csak illusztráció, forrás:lagenziaviaggi.it

Kálvin térig járó csepeli és ráckevei  HÉV? Sőt, mindez a Nyugati pályaudvaron keresztül összekötve a szentendreivel? Kettes metróval összekötött gödöllői HÉV? Átszállás nélkül vonatozni Budáról Pestre, Kelenföld és Ferencváros, sőt a Déli és a Nyugati pályaudvar között? Apró, de fontos városon belüli megállók, a Népligetnél, Közvágóhídnál, Nádorkertnél, sőt használható és emberhez méltó megálló Rákosrendezőnél? – mindezen fejlesztések megvalósításáról döntött a kormány.

Váljon a vasút versenyképesebbé az egyéni közlekedéssel szemben, ez a célja a szombaton, a Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározatoknak. 

A benne szereplő városi és elővárosi vasúti fejlesztési elképzelések már régóta érlelődnek, mostanában szóba is kerültek, most így kijelölik, hogy a következő évtizedekben, azaz 2030-ig milyen irányba haladnak majd a fejlesztések. 

A budapesti vasúti pályaudvari rendszer fejlesztésének irányairól és a fővárosi HÉV-vonalak egységes fejlesztéséről szól tulajdonképpen a dolog. a "legegzotikusabb" a tervek közül, hogy uniós pénzből elindul a Déli és a Nyugati Pályaudvar földalatti összekötésének tervezése. 

Ennek a célja Budapest kelet-nyugati vasúti átjárhatóságának bővítése, az előkészítésre a kormány 2 milliárd forintos keretet biztosít az uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programból (IKOP). A fejlesztés nyomán a Nyugati pályaudvar szerepe növekszik és végülis központi pályaudvarrá fog alakulni, míg a Déli pályaudvar teljes területe fokozatosan felszabadul, így a terület funkcióváltását is bele kell tervezni.

A most jóváhagyott "menetrendben" tulajdonképpen a város minden csücskét érintő változások vannak, itt olvashatsz egy kicsit száraz, de pontos összefoglalót róla. 

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?