A magántanulói státusz megszűnése mellett a Waldorf-iskoláknak is vége lehet

Desktop
a kép illusztráció

A közoktatási törvény módosításával kivezetnék a magántanulói jogviszonyt a 2020/2021-es tanévtől, "mivel össztársadalmi érdek az, hogy a gyermekek iskolába járjanak és végzettséget szerezzenek" - írja az Emberi Erőforrások Minisztériuma közleményében. Helyette az érintettek a jövőben egyéni munkarendet kérhetnek, ha ezt a tanuló egyéni adottsága, sajátos helyzete indokolja, és az a tanuló fejlődése, tanulmányainak eredményes folytatása és befejezése szempontjából előnyös.

A köznevelési törvény módosító javaslatában az áll: az egyéni tanrendet a szülő kérelmezheti a tanévet megelőző június 15-ig, ezt követően csak akkor lehet kérelmet benyújtani – tanévenként egy alkalommal -, ha a tankötelezettség iskolába járással történő teljesítését megakadályozó körülmény merül fel - írja az Eduline oktatási portál.

A köznevelési törvény vitatott módosításaihoz közben újabb módosítást is csatoltak, melyek az alternatív oktatási intézményeket érintik hátrányosan, mint például a Magyarországon népszerű Waldorf-iskolákat, ugyanis az iskolák közötti átjárhatóság és a továbbtanulás biztosítása érdekében az alternatív iskolák kerettanterve legfeljebb harminc százalékban térhetne el az oktatásért felelős miniszter által kiadott kerettantervtől, a tananyagot pedig tanévenként két félévre kellene bontaniuk.

"A fenti rendelkezések a Waldorf- és más alternatív iskolák számára betarthatatlanok. Ezekben az oktatási intézményekben ugyanis a képzés teljesen más ütemezésben, más tartalommal és más módszerekkel zajlik, mint az állami intézményekben. A gyermekek az iskola végére ugyanúgy elsajátítják a törvények által előírt tananyagot, az évenkénti bontás viszont jelentősen eltér, és ezért a Nat által előírt tananyag tartalom nem kérhető számon ezektől az intézményektől félévenkénti bontásban.

Éppen az alternatív módszertan és tematika teszi ezeket az intézményeket vonzóvá a szülők és gyermekeik számára. A szülők azért adják ezekbe az intézményekbe a gyerekeket, hogy a hagyományos osztályzásra épülő módszertan és tananyag helyett az alternatív pedagógia iránymutatása szerint tanulhassanak a gyerekek.

A törvénymódosítást csak úgy értelmezhetjük, mint a Waldorf- és más alternatív intézmények ellehetetlenítésére tett kísérlet" - írja a Szülői Hang Közösség.

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?

Hirdess nálunk!

Szeretnéd, ha a kerület lakói tudnának szolgáltatásaidról, termékeidről, boltodról, vendéglátó-helyedről? Hirdess nálunk! Meglásd, egyáltalán nem drága – és megéri. A részletekért kattints ide!

Legyél a szerzőnk!

Rendszeresen írnál a környéked eseményeiről, boltjairól, kocsmáiról, kulturális programjairól, utcáiról és játszótereiről? Ne habozz, vedd föl velünk a kapcsolatot!

Partnerek